الگوریتم های گوگل برای فروشگاه اینترنتی
الگوریتم های گوگل در سئو ️ لیست جدیدترین الگوریتم ها
الگوریتم موبایل گدون گوگل تمرکز مستقیم روی قابلیت موبایل فرندلی بودن داشته و هر سایتی که نسخه موبایل آن در تمامی ورژنهای موبایل و تبلت به صورت ریسپانسیو نباشد، جریمه شده و جایگاههای پایینتری را در دستگاه های موبایلی کسب میکند. حالا دیگر متوجه شدید که الگوریتم کبوتر چقدر سریع و دقیق می تواند کار شما را راحتتر کند. شتاب دیام توصیه میکند که اگر صاحب کسب و کار هستید بهتر است با وارد کردن لوکیشن کسب و کارتان به راحتی به آن رونق بدهید و هم دسترسی را برای کاربران اطرافتان راحت تر کنید. این اطلاعات سپس در سرورهای گوگل ذخیره شده و زمانی که در گوگل جستجو می کنید، شما بر اساس آنچه که کراولرها پیدا و ایندکس کرده اند نتایج را مشاهده خواهید کرد. کافئین بازسازی زیرساخت سیستم ایندکسینگ گوگل برای ایندکس بهتر و سریعتر محتوا بود. الگوریتم کافئین گوگل نام سیستم ایندکسینگ بهبود یافته ای است که گوگل در سال 2009 برای موتور جستجوی خود اعلام کرد.
نرخ پرش به صورت درصد بیان میشود و بالا بودنش اصلا به نفع سایت شما نیست. توجه داشته باشید که نکاتی که در این مقاله گفته شد را میتوان قطره ای از دریای سئو دانست که میتوانید با استفاده از آنها بازدید سایت خود را تا حدودی بهبود ببخشید. در سئو 2017 بخش های عنوان و متا دسکریپشن از بخش های مهم یک صفحه می باشند بهتر است عنوانی با 40تا 50 کاراکتر نوشته و متادیسکریپشنی با 150 تا 160 کلمه به صفحه تان اختصاص دهید. تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله طراحی سایت متعلق به شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا به آدرس سایت -co.com می باشد. جان مولر در برنامه Hangout گوگل در صبح روز 11 سپتامبر 2015 بیان کرد که "همیشه، فکر می کردم که این [نشانه گذاری ساخت یافته] چیزی است که باید به رتبه بندی اضافه شود."
الگوریتم گورخر گوگل یا زبرا (Google Zebra Algorithm)، یکی از بهروزترین و پیچیدهترین الگوریتمهای گوگل است که به طور خاص بر روی سایتهای فروشگاهی تمرکز دارد. این الگوریتم با هدف ارتقای کیفیت تجربه کاربری در خریدهای آنلاین و مبارزه با سایتهای فروشگاهی تقلبی و کمکیفیت طراحی شده است. برای داشتن و راهاندازی یک سایت اینترنتی برای فروش آنلاین، باید توجه گوگل را به سمت وب سایت خود بکشانید. برای رتبهبندی درگوگل و زبرا باید این توانایی را داشته باشید تا بتوانید خدمات 24 ساعته را به کاربران خود ارائه دهید، که این موضوع بر رتبه وب سایت شما تأثیر می گذارد. اما به این نکته هم باید توجه کرد که نباید ترافیک تقلبی و رباتیک در سایت خود ایجاد کنید تا از این طریق کاربران را فریب دهید که در زمان وقوع این مساله زبرا شما و سایت دروغین را شناسایی و از موتور جستجو حذف میکند. مواردی که گفته شد نمونه عوامل موثر در داشتن تجارت الکترونیک بهتر است برای اینکه با زبرا دوست شوید و از خشم آن درامان باشید، بهتر است تمام مقررات مربوط به فعالیت در گوگل را رعایت کنید و در جلب و جذب مشتریان گوگل کوشا باشید.
این تکنولوژی که با نام مخففAMP شناخته میشود، باعث میشود صفحات یک سایت در حالت موبایل با سرعت بسیار بالاتری نمایش داده شود. برای اینکه مطمئن شوید صفحات وب سایت شما موبایل فرندلی است، میتوانید از ابزار گوگل موبایل فرندلی تست (Google Mobile friendly test) که به صورت کاملاً رایگان در اختیار افراد قرار میگیرد، برای بررسی وب سایت خود استفاده کنید. این الگوریتم مانند مرغ مگس خوار است و روی عبارات جستجو شده برای بهبود بخشیدن جستجوها بوجود آمده است با این تفاوت که نگاهش روی شبکه های اجتماعی نیز بنابراین در حال حاضر فعالیت در شبکه های اجتماعی به میزان زیادی روی سئوی سایت تاثیر مثبت دارد. بله، موتورهای جستجو مانند گوگل از الگوریتمها و تکنیکهای پیشرفتهای مانند تجزیه و تحلیل زبان طبیعی (زبان انسان)، یادگیری ماشین و تشخیص الگو برای شناسایی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده میکنند. به این ترتیب میتوانند فرق آن را با یک متن نوشته شده توسط انسان تشخیص دهند؛ اما این توانایی به صورت قطعی تضمین نشده است.
به این معنا که بهتر است به جای تکیه کردن روی عبارات کوتاه و کلمات کلیدی، بر روی تولید محتوای با ارزش که تمرکز کنید. هنوز هم در میان سایتها نوشتن کلمات غیر طبیعی و نه چندان مفهوم در عنوانها رایج است. اما به مرور زمان با هوشمندتر شدن موتورهای جستجو تمام این سایتها به مشکل خواهد خورد چرا که مفهوم و کانسپت هم در نوشتهها اهمیت پیدا میکند. گوگل الگوریتم مرغ مگس خوار را برای سرچ صوتی (voice-search) پایهگذاری کرد و حالا هرچه زمان میگذرد و دستگاهها بیشتر به تایپ صوتی مجهز میشوند اهمیت بیشتری مییابد. بر همین اساس، مرغ مگس خوار به کل عبارت سرچ شده توجه میکند نه تکتک کلمات.
سعی نکنید گوگل را فریب دهید و صفحه خود را پر از لینکهای نامرتبط سازید و از تبلیغات بسیار استفاده کنید، آن هم به امید اینکه گوگل متوجه نمیشود و با کمک تبلیغاتی که انجام میدهید سود ببرید. شما میتوانید تبلیغات را به اندازه کم و به گونهای که منجر به ایجاد تقلب نشود و هیچ یک از قوانین الگوریتم گوگل را نقض نکند استفاده کنید تا بتوانید علاوه بر سوددهی مناسب از تبلیغات، از طرف گوگل نیز جایگاه بالایی را به دست آورید. جستجوی محلی برای کسبوکارهای کوچک یک امتیاز قدرتمند و بزرگ محسوب میشود. سئوی محلی به مشاغل کمک میکند تا محصولات و خدمات خود را به مشتریان محلی در کمترین زمان ارائه دهند و بدین صورت جذب مشتری های هدفمند بیشتر خواهد شد. البته ممکن است که الگوریتم سندباکس برای همه فعال نشود یا اگر فعال شود متوجه آن نشوید. زیرا ممکن است پیشرفت بسیار کند باشد و یا آنقدر سریع و ناگهانی اتفاق بیفتد که متوجه سندباکس بودن سایت نشوید.
با توجه به اینکه فناوری تولید محتوا توسط هوش مصنوعی، پیشرفت سریعی داشته، موتورهای جستجو همچنان نیز به صورت مرتب الگوریتمهای خود را بهروز رسانی میکنند تا بتوانند محتوای بسیار طبیعیتری تولید کنند. یکی از مهم ترین مواردی که سبب سنجش وب سایت ها شده و آن ها را براساس کیفیت رده بندی میکند، الگوریتم های گوگل هستند. بسیاری از الگوریتم هایی که از طرف گوگل معرفی شده اند تاثیر مستقیمی بر روی وضعیت ترافیک وب سایت ها خواهند داشت اما درحقیقت به قطعیت نمیتوان گفت که تمام این الگوریتم ها بهصورت مستقیم با سئوی وب سایت ها در ارتباط هستند . در گذشته سایت ها کلمات کلیدی را برای موتور های جستجو بهینه سازی میکردند ، ولی امروزه طراحی سایت جهت ارتباط با کابران و مطالب انجام و بهینه سازی می شود. شما به عنوان مدیر یک وب سایت میتوانید طراحی سایت خود را متناسب با نوع کسب و کار و محلی که در آن فعالیت میکنید بهینه سازی کنید.
به همین دلیل است که اکثر این الگوریتمها، تشویقی نیستند؛ بلکه اگر آنها را رعایت نکنید، با کاهش رتبه در گوگل مواجه میشوید. یکی از الگوریتمهای جدید گوگل، الگوریتم برت است که در 25 اکتبر سال 2019 معرفی شد. گوگل از بهروزرسانی الگوریتم برت به عنوان بزرگترین تغییر در سرچ گوگل طی پنج سال گذشته یاد میکند. گوگل مدلهای برت را برای درک بهتر عبارتهای جستجو شده ساخت و عبارت BERT را از حروف اول کلمات Bidirectional Encoder Representations from Transformers گرفت که به رمزگذاری عبارتهای جستجو و صفحات وب (به صورت دوطرفه) اشاره دارد. با اینکه الگوریتم بهینهسازی سایت پاندا یکی از قدیمیترین الگوریتمهای گوگل است که برای بررسی محتوای سایتها و انتخاب بهترین محتوا به وجود آمد، تا کنون بارها و بارها بهروزرسانی شده است. به این ترتیب علاوه بر بررسی محتوای سایت، همزمان بک لینکها و ارتباطشان با محتوا را نیز بررسی خواهد کرد.
گوگل قصد ندارد به وب سایت هایی که ارائه و خدمات مفیدی به کاربران می دهند آسیب برساند، بلکه هدف آن ارائه بهترین تجربه ممکن برای کاربر است. بنابراین می توان الگوریتم های گوگل را تشویق کننده یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو بهتر دانست که در طولانی مدت در بازدیدهای بالاتر نتیجه خوبی خواهد داشت. حساسیت گوگل در رتبه دهی صفحاتی که موضوع آنها سلامت و پول افراد است، باعث به وجود آمدن الگوریتم E-A-T شد. الگوریتم E-A-T مخفف “تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و اعتماد(Trustworthiness)” است. برای برآورده کردن فاکتور اول این الگوریتم یعنی تخصص، نیاز است که نویسنده محتوا دانش و تخصص کافی برای تولید محتوای تخصصی را داشته باشد؛ و محتوای تولید شده در حوزه کسب و کار سایت به عنوان یک منبع موثق یاد شود.
برای اینکه بتوانید از خطرات این الگوریتم در امان باشید و در نتایج اول جستجو در گوگل قرار گیرید، لازم است مشتری مداری که بر پایه ارائه محتوای با کیفیت و رابط کاربری ساده و زیبا استوار است، را در صدر اقدامات انجام شده قرار دهید. در حالت کلی میتوان گفت که الگوریتمها مجموعهای از دستورالعملها هستند که هدف خاصی را دنبال میکنند. موتور جستجو گوگل هم از الگوریتمهای گوناگونی بهره گرفته تا بتواند بهترین و با کیفیتترین محتوا را برای کاربران خود نمایش دهد. این موتور جستجوگر، برای ردهبندی وب سایتها از دستورالعملهای مشخصی استفاده کرده است. راز قدرت بالای گوگل در نمایش نزدیکترین سایتها به عبارت جستجو شده، استفاده از همین الگوریتمها است. لیست بزرگی از عوامل تاثیرگذار در رتبهبندی موتورهای جستجو وجود دارد و آن هم بهرهمند شدن از انواع الگوریتم های گوگل است و این لیست نیز همانطور که میدانید همیشه تغییر میکند.
این الگوریتم همانطور که از نامش پیداست، میتواند چند کار را با هم انجام دهد. برخلاف سایر الگوریتمها که تسکها را یکی پس از دیگری انجام میدادند، الگوریتم MUM چندین کار را باهم انجام میدهد. به عبارت دیگر یعنی همزمان توانایی خواندن متن، درک مفهوم و تقویت آن با ویدئو و صوت را انجام میدهد. همچنین به بیش از 75 زبان زنده دنیا مسلط است تا بتواند اطلاعات را به درستی دریافت کند و سوالات پیچیده کاربران را پاسخ دهد. بسیاری از الگوریتمهایی که از سمت گوگل معرفی میشوند تاثیر مستقیمی روی وضعیت ترافیک سایت شما دارند. البته نمیتوان به قطعیت گفت که تمام این الگوریتمها به طور مستقیم با سئوی سایت شما در ارتباط هستند؛ اما بهتر است به عنوان یک متخصص سئو همواره از آپدیتهای جدید الگوریتمهای گوگل باخبر باشید.
دوره افزایش ترافیک سایت از طریق تمرکز بر روی دسته بندی سرفصل ها با کلمات کلیدی دیگر از بین رفته است، در حال حاضر کارشناسان معتقدند که استراتژی جدید سئو، حول محور تجربه تمرکز دارد. در این مقاله از مجموعه مقالات آموزش طراحی سایت و آموزش سئو ، قصد داریم 6 قانون سئو در سال 2016 را به منظور حداکثر سازی محتوای سرمایه گذاری برای شما ارائه دهیم. صفحاتی که دارای بازدیدکنندگان زیادی هستند اما حاوی اطلاعات درستی نیستند، با کاهش رتبه مواجه خواهند شد.چنین الگوریتم به روز رسانی تغییرات قابل توجهی در نتایج موتورهای جستجوی صفحات ایجاد خواهد کرد. آزمایش جامع انجام شده توسط تیم تحقیقات نشان داده است که وب سایت های دارای محبوبیت کمتر به KBT بالایی دست پیدا کرده اند در حالی که سایت های بسیار محبوب مانند سایت های شایعات بی اساس دارای KBT پایینی هستند. بهتره بدونین مدتی بعد از راه اندازی اولین فروشگاه اینترنتی، افراد رفته رفته به خرید اینترنتی اعتماد کردن و میشه گفت امروزه اکثر افراد حداقل یبار تجربه خرید اینترنتی رو دارن.
این الگوریتم در رابطه با مترادف ها است البته این الگوریتم محتوا را نیز بررسی می کند. گوگل اعلام کرد این الگوریتم به کلمات در هر جستجو برای اطمینان از موضوع کلی جستجو توجه بیشتری می کند. یک استراتژی محتوا باید برای پاسخگویی به نیازهای مردم طراحی شده باشد نه اینکه فقط آنها را با حقایق مواجه کند. این الگوریتم کبوتر گوگل باعث می شود نتایج جستجو در گوگل بر اساس موقعیت مکانی و محلی نمایش داده شود. الگوریتم زبرا گوگل، همانند یک بازرس دقیق و منصف، فروشگاههای آنلاین را زیر ذرهبین میبرد.
این الگوریتم با شناسایی و جریمه کردن وبسایتهایی که از روشهای سئو کلاه سیاه مانند پر کردن کلمات کلیدی، خرید بکلینک و محتوای اسپم استفاده میکردند، به بهبود کیفیت نتایج جستجو در این زمینه کمک کرد. هدف الگوریتمهای موتور جستجوی گوگل، دستهبندی مطالب سایتها و کمک هر چه بیشتر به مخاطب در یافتن اطلاعات مدنظر است. روزانه حجم بسیار زیادی از اطلاعات در سایتهای مختلف بارگذاری میشوند که این شبکه جهانی وب را به یک کتابخانه بیانتها تبدیل میکند. گوگل بهعنوان کتابدار این کتابخانه باید بتواند مطالب را دستهبندی کند تا بر اساس نیاز متقاضیان آنها را در دسترس قرار دهد. آنچه به گوگل در این امر کمک میکند الگوریتمها هستند.الگوریتمهای جدید گوگل این فرآیند را ظرف چند ثانیه انجام میدهند. الگوریتمهای رتبهبندی گوگل از میان سایتهایی که در خود گوگل ایندکس میشوند به دنبال ارائه اطلاعاتی به مخاطب هستند که بیشترین بازدهی را به دنبال داشته باشد یا به عبارت دیگر لبخند رضایت را بر لبان مخاطب بنشاند.
فرض کنید در یک محله ی نا آشنا و جدید هستید، وقت ناهار است و شما به شدت احساس گرسنگی میکنید. زیرا سایت هایی که به تازگی وارد دنیای وب شده اند نیاز به بررسی دارند و از طرفی هم ممکن است سایت ها اشتباها توسط الگوریتم دزد دریایی فیلتر شده که باید مجددا رتبهی قبلی خود را بدست آورند. یا برعکس بعضی از سایت ها که از چشم الگوریتم دزد دریایی دور مانده و کشف نشده اند نیز جریمه شوند. در این بخش به بررسی الگوریتمهای گوگل که بر سئو محلی متمرکز هستند، میپردازیم. با راه اندازی الگوریتم کافئین گوگل در سال 2009، گوگل توانست به یک سیستم فهرست بندی وب جدید دست پیدا کند.
الگوریتم پنگوئن، سایتهایی که قصد دارند از طریق روشهای اسپم؛ مثل لینک سازی اسپم، پر کردن صفحه با کلمات کلیدی و استفاده کلمات کلیدی غیر مرتبط با موضوع سایت و … در نتایج جستجوی گوگل تغییر ایجاد کنند را جریمه خواهد کرد. دزدان دریایی یکی از الگوریتم های مهم ارائه شده از سوی کمپانی گوگل است که در سال 2012 استارت آن کلید خورد. در واقع Google Pirate به وجود آمد تا سایت های کپی شده را از سایت های اصلی تشخیص دهد و جریمه سنگینی را برای سایت های کپی شده در نظر بگیرد. زمانی که الگوریم دزدان دریایی به فضای وب معرفی شد بیش از 42 میلیون وب سایت را از صفحه ایندکس حذف کرد. این الگوریتم چه وبسایت هایی را جریمه می کند؟ سایت هایی که تمامی محتوای خود را از یک سایت دیگر می گیرند.
در حال حاضر گوگل سایتهای فروشگاهی را که از اعتبار کافی برخوردار نیستند، جز نتایج بالا نشان نمیدهد تا کاربران بتوانند خرید مطمئنی را تجربه کنند. حتی در برخی موارد در صورت نارضایتی کاربر، سایت به طور کامل از نتایج گوگل حذف میشود. پس از 4 سال استفاده آزمایشی، بالاخره الگوریتم پیشنهاد گوگل در آگوست سال 2008 راه اندازی شد. در این الگوریتم، تمرکز بر روی استفاده از عبارات کلیدی یا همان کوئری (Query) بود. این الگوریتم به کاربران کمک میکرد که علاوه بر کلمه یا عبارت کلیدی خود، کلمات کلیدی محبوب را نیز ببیند و از بین آنها گزینههای بهتر را انتخاب کنند.
مرغ مگس خوار با اینکه در 26 سپتامبر 2013 به طور رسمی معرفی شد، اما در واقع از آگوست 2013 شروع به کار کرده بود. هدف الگوریتم مرغ مگسخوار شناسایی مفهوم عبارات جستجو شده توسط کاربران است. دلیل دیگر ایجاد الگوریتم زبرا، حفظ اعتماد کاربران به موتور جستجوی گوگل بود. زمانی که کاربران جستجویی انجام میدهند، انتظار دارند که نتایج جستجو مرتبط، دقیق و قابل اعتماد باشند. اما وجود سایتهای فروشگاهی بیکیفیت و تقلبی در نتایج جستجو، این اعتماد را خدشهدار میکرد. گوگل با معرفی الگوریتم زبرا، به کاربران اطمینان داد که نتایج جستجوی آنها مرتبط و قابل اعتماد هستند و میتوانند با خیال راحت به خرید آنلاین بپردازند.
همچنین استفاده از محتوایی که کیفیت پایینی داشته باشد و به نیازهای کاربر پاسخ ندهد، از ارزش سایت شما کم میکند. با انجام موارد گفته شده، میتوانید سایت خود را از افت رتبه نجات دهید و حتی به جایگاه بهتری برسید. نحوه کار الگوریتم EMD گوگل به این صورت است که سایت های که از این روش برای بدست آوردن رتبه استفاده می کنند را جریمه کند. این الگوریتم بیشتر به میزان نوسانات مربوط به وب سایت، صفحه وب و … اشاره دارد. به عنوان مثال اگر شما یک متن با فاکتورهای سئو خوب منتشر کنید ممکن است در ساعات اولیه، در صفحه اول گوگل قرار بگیرد، سپس در اختیار سایر الگوریتم ها قرار می گیرد تا مورد بررسی قرار بگیرد.
نحوه کار این الگوریتم به این صورت است که افرادی که قصد دور زدن گوگل را دارند پیدا کرده و جریمه می کند. برخورد این الگوریتم با سایت های است که از کلمات کلیدی پرکاربرد به عنوان اسپم استفاده میکنند. این کلمات کلیدی spam شامل کلمات اصطلاحات مانند و مستهجن، وام و کازینو و غیره را شامل میشود. این اتفاق که گوگل به سایت های تازه و نوپا رتبه خوبی اختصاص نمی دهد، ذهن بسیاری از متخصصان سئو را به خود مشغول کرده بود. تا اینکه متوجه شدند الگوریتم Google Sandbox همانند یک فیلتر است و مانع رتبه دهی به وب سایت های نوپا و جدید می شود.
در واقع گوگل تمایل ندارد کاربران را به سمت صفحاتی در اینترنت هدایت کند که مملو از بنرهای تبلیغاتی هستند و تجربه کاربرای نامناسبی برای کاربران ایجاد میکنند. هر دو الگوریتم گورخر و الگوریتمهای شبکههای اجتماعی، با هدف بهبود تجربه کاربری و ارائه محتوای باکیفیت تلاش میکنند. با این تفاوت که الگوریتم گورخر بر روی محتواهای تجاری و فروشگاهی تمرکز دارد، در حالی که الگوریتمهای شبکههای اجتماعی بر روی انواع مختلف محتوا از جمله پستها، عکسها و ویدئوها متمرکز هستند. با این حال، هر دو الگوریتم به دنبال ایجاد یک محیط آنلاین سالم و امن برای کاربران هستند؛ بنابراین، درک نحوه عملکرد این الگوریتمها و بهینهسازی محتوا بر اساس آنها، برای کسبوکارهای آنلاین و فعالان شبکههای اجتماعی بسیار مهم است. بدین ترتیب، موتورجستجوگوگل نیز برای یافتن این سایتهای اسپم گونه، فعالیت خود را آغاز کرد. در همین راستا الگوریتم پنگوئن روشهای تنبیهی را برای سایتهایی که چنین اقدامات اسپمگونهای انجام میدهند، در نظر گرفته است.
حالا که این فرایند انجام شد، گوگل هنگام جستجوی یک کلمه خیلی راحتتر میتواند عبارت مرتبط را پیدا کند. به ازای جستجوی هر عبارتی در گوگل هزار نتیجه وجود دارد، گوگل از طریق الگوریتمهای خود تصمیم میگیرد که نتایج با چه نظم و ترتیبی به کاربر نمایش داده شود. از آنجا که گوگل اقیانوسی از محتواست باید همه آنها را به ترتیب براساس مرتبط بودن به عبارت سرچشده و کیفیت محتوای ارائهشده فهرست کند. در گذشته تعداد بسیار زیادی از کاربران گوگل تنها از نسخه دسکتاپ استفاده میکردند، با گذشت زمان هرچقدر که جلوتر رفتیم درصد بیشتری از کاربران به استفاده از نسخه موبایل سایتها روی آوردند. به همین دلیل گوگل هم تمرکزش را بر روی نسخه موبایل سایتها گذاشت و این موضوع تا حدی جدی شد که گوگل رسما اعلام کرد که نسخه موبایل سایتها در اولویت قرار دارد و از طریق نسخه موبایل صفحات را ایندکس میکند. اتفاق افتاده است که کلمه کلیدی را جستجو کردید و وارد سایتی شدید اما محتوای مورد نظر را پیدا نکردید.
بهجای تطابق ساده کلمات، رنک برین مفهوم جستجو را درک کرده و صفحاتی که بهترین تطابق با آن مفهوم دارند، نمایش میدهد. همچنین، اگر کاربران از صفحهای راضی باشند، این صفحه رتبه بهتری پیدا میکند. در نهایت، رنک برین سیگنالهای تجربه کاربری را برای رتبهبندی بهتر در نظر میگیرد. یکی از الگوریتم های کاربردی و مناسبی که گوگل ارائه کرده است کبوتر گوگل نام دارد. این الگوریتم در سال 2014 به جامعه وب مستران و سایت ها معرفی گردید و تخولی عظیمی را به وجود آورد.
الگوریتم های گوگل یک مجموعه از قوانین و فرمولهاست که توسط شرکت گوگل توسعه داده شده است و در فرایند جستجو در موتور جستجوی گوگل استفاده میشود. هدف اصلی این الگوریتم، بهبود دقت و کارایی نتایج جستجو و ارائه صفحات مرتبط با محتوای جستجو شده به کاربران است. گوگل آپدیت مرغ مگس خوار را ارائه داد تا تجربه جستجوی محاوره ای بیشتری را برای کاربر فراهم کند و توانایی آنها را در درک آنچه افراد جستجو می کنند با بررسی هدف جستجوگر و نه تعهد واقعی به عبارت جستجو، افزایش دهد. بنابراین، مرغ مگس خوار فقط یک بروزرسانی در الگوریتم های گوگل نیست، بلکه یک تغییر جامع با هدف ارائه نتایج جستجوی بهتر به کاربران است. اگر گوگل همان چراغ جادوییست که قرار است کاربرها را به خواستهشان برساند، الگوریتمهایش به عنوان بچه غولهای گوگل، حواسشان هست که چه طور کاربرها را به مسیر درست هدایت کنند.
همچنین میتوانید با تمرکز روی محتوای وبسایت و ایجاد هماهنگی بین عنوانها و موضوع متن و تولید محتواهای جذاب و کاربردی، لینکهای طبیعی و معتبر به دست بیاورید و اعتماد پنگوئن گوگل را جلب کنید. این فرآیند ممکن است کمی طول بکشد اما مطمئن باشید این تغییرات از چشم ربات خزندهی گوگل دور نمیماند. الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی و سئو در گوگل مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیندی که موتور های گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وب سایت ها را انجام می دهند. خزنده موتور های جستجو همه اطلاعات و داده ها را گرد آوری کرده و ذخیره و نگهداری می کند. در حقیقت الگوریتم ها به شکل ریاضی هستند که محتویات و اطلاعات توسط آنها طبقه بندی می شود تا زمانی که به این داده ها کاربر احتیاج داشته باشد.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/