خودرو mvm 315 پلاس 2020-08-13

همه چیز در مورد ام وی ام 315 پلاس MVM 315+ مدیران خودرو کافه خودرو

ام وی ام 315 پلاس به ازای هر 100 کیلومتر نیز حدود 7.3 لیتر بنزین را به شکل ترکیبی مصرف می‌کند. فرمان این خودرو از نوع برقی بوده و نسبت به فرمان هیدرولیک عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد و روی پیشرانه فشار کمتری را وارد خواهد کرد. مدیران خودرو زمانی نسل اول ام وی ام 315 را به بازار عرضه کرد که پژو 206 به عنوان یک هاچ بک فرانسوی توانسته بود بخش زیادی از بازار هاچ بک‌های اقتصادی را به خود اختصاص دهد، اما با این وجود نسل اول ام وی ام 315 با طراحی متفاوت و برخی امکانات رفاهی توانست حضور موفقی را تجربه کند. ام وی ام 315 پلاس به عنوان دومین فیس لیفت روی این هاچ بک اقتصادی چینی محسوب می‌شود و طراحان سعی کردند تا ظاهر خودرو را با کمترین هزینه ممکن ارتقا دهند. از تغییرات اعمال شده در بخش جلوی این خودرو می‌توان به اضافه شدن جلوپنجره، سپر جدید و چراغ‌های روشنایی روز اشاره کرد.

داخل ام وی ام 315 پلاس

بخشی از مشکل مربوط به طراحی صندوق عقب و بخشی دیگر نیز به هاچ‌بک بودن آن ارتباط دارد. البته پس از مدتی نشستن پشت فرمان ام وی ام 315 به این شرایط عادت خواهید کرد. خودروی MVM 315+ مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری (۱۴۹۷ سی سی) ۱۶ سوپاپه می‌باشد که حداکثر توان خروجی برابر با ۱۰7 اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و نهایت گشتاور حاصل نیز معادل ۱40 نیوتن‌متر می‌باشد که در دور موتور 3000 در اختیار راننده قرار خواهد گرفت.

بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 برای خانواده‌ها بدون نگاه به موضوع جادار بودن خودرو کامل نمی‌شود. علی‌رغم اینکه با یک خودرو هاچ‌بک سروکار داریم، ام وی ام 315 در مقایسه با پژو 206 کابین و صندوق عقب به‌مراتب بزرگ‌تری دارد. در پایان این بحث، می‌توان نتیجه گرفت که اگر سواری نسبتا اسپرت با هندلیگ برتر را مدنظر دارید، پژو ۲۰۷ تجربه رانندگی بهتری برای شما رقم خواهد زد؛ اما درصورتی‌که سواری نرم و آسایش‌بخش‌تر را در اولویت خود قرار داده‌اید، ظاهرا نوع سواری هاچ‌بک چینی بیشتر مناسب‌ شما خواهد بود.

ام وی ام 315 پلاس به عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده هاچ بک چینی MVM 315 محسوب می‌شود. در ادامه شما را با مشخصات فنی، امکانات رفاهی و تغییرات جدید این خودرو آشنا خواهیم کرد. در بخش مشخصات فنی ام وی ام 315 پلاس نیز شاهد تفاوت‌هایی با نسخه پیشین هستیم اما این تفاوت‌ها به چند مورد محدود شده‌اند. همچنان پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی زیر کاپوت این خودرو قرار دارد که به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز است.

همزمان با فیلترینگ در ایران، چینی‌ها سرعت فیبر نوری را 10 هزار بار سریع‌تر کردند

این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. پژو 207i در تست ایمنی موسسه اروپایی یوروانکپ حاضر نشده است؛ اما 206 (مدل 2000) که تفاوت ساختاری چندانی با 207 ندارد، موفق به کسب چهار ستاره ایمنی در بخش امنیت سرنشینان بزرگسال از موسسه مذکور شده است. در طرف دیگر، MVM315 نیز ۴ ستاره ایمنی در تست تصادف موسسه C-NCAP چین اخذ کرده است که البته استانداردهای آن در مقایسه با موسسه اروپایی یوروانکپ، بسیار سطح پایین‌تر ارزیابی می‌شود. کافه خودرو با هدف اطلاع رسانی دقیق و به روز در حوزه صنعت خودرو برپا شده و در نظر دارد اطلاعات کامل مورد نیاز برای خریداران و مالکان خودرو را در اختیار آنها قرار دهد. سان‌روف برقی دوحالته خودروی ام وی ام 315 پلاس با فشردن یک دکمه به آسانی باز می‌شود و به شکل تاثیرگذاری گردش هوا در داخل خودرو را تضمین می‌کند. همچنین حسی دلنشین از تماشای مناظر خارق‌العاده بیرون را برای شما فراهم می‌کند.

به همین دلیل ام وی ام 315 پلاس برای استفاده خانواده‌های کوچک بر خلاف پژو 207 یک خودرو نسبتا مناسب محسوب می‌شود و سرنشینان در مسافرت‌های طولانی خسته نخواهند شد. هاچ بک‌های اقتصادی در بازار ایران از محبوبیت خاصی بهره می‌برند و و اکثر خودروسازان بخش دولتی و بخش خصوصی طی سال‌های گذشته با عرضه یک یا چند هاج بک توانستند به فروش خوبی دست پیدا کنند. ام وی ام 315 نیز یکی از هاچ بک‌های پرفروش بازار ایران محسوب می‌شود که مدیران خودرو آن را به بازار عرضه کرد؛ این خودرو تا به امروز در دو نسل به بازار ایران عرضه شده و اخیرا نیز شاهد عرضه نسخه ارتقا پیدا کرده آن با نام ام وی ام 315 پلاس به بازار بوده‌ایم. ام وی ام 315 پلاس در حقیقت نسخه ارتقاء یافته ام وی ام 315 است که چند سالی است در بازار خودرو ایران توسط مدیران خودرو عرضه می شود.

تجربه نشان داده است که دیسک و صفحه ام وی ام 315 خیلی زودتر از سایر خودروها تمام می‌شوند. به‌خصوص اگر از بازار دست دوم اقدام به خرید این خودرو می‌کنید، پیشنهاد ما این است که در همان ابتدا برای تعویض دیسک و صفحه اقدام کنید تا با مشکل خاصی روبه‌رو نشوید. از طرف دیگر، MVM315 به‌واسطه برخورداری از پیشرانه ۱.۵ لیتری، توان تولید ۱۰۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این خودرو نیز مشابه ۲۰۷ از یک گیربکس چهارسرعته اتوماتیک به‌منظور انتقال نیرو به چرخ‌های جلو بهره می‌برد؛ با این تفاوت که اثری از گیربکس دستی ۵ سرعته در ام وی ام ۳۱۵ جدید مشاهده نمی‌شود. سیستم ESP در خودروی MVM 315+ یکی از مهم‌ترین سیستم‌های ایمنی خودرو می‌باشد که وظیفه آن حفظ پایداری خودرو در تمام شرایط رانندگی مخصوصا هنگام حرکت خودرو در پیچ می‌باشد.

در واقع تریم داخلی ام وی ام 315 پلاس از تریم داخلی ام وی ام ایکس 22 گرفته شده و اکنون با رنگ‌بندی مشکی و نارنجی جذاب‌تر از قبل به نظر می‌رسد. همچنین طراحان با استفاده از سبک طراحی جدید به همراه رنگ‌بندی جذاب توانستند این خودرو را به یک هاچ بک اسپرت تبدیل کنند. تغییرات در نمای جانبی در ریم‌های آلومینیومی آلیاژی 15 اینچی با طراحی جدید و آینه‌های جانبی مجهز به چراغ‌ راهنما مستقل دیده می‌شود. سپر عقب 315 نیز در هماهنگی با نمای جلو خودرو دستخوش تغییرات ظاهری مشابه شده است و حالا با دربر گرفتن خط جانبی گلگیرهای عقب و استفاده از تزئینات کرومی و دفیوزر، در تناسب و هماهنگی کامل با نمای جلو خودرو است.

با توجه به مشخصات فنی پیشرانه ام وی ام 315، نمی‌توان انتظار شتاب‌گیری خیلی زیادی از این خودرو داشت. در آزمایش‌های شتاب‌‌گیری که از این خودرو به عمل آمده، بازه زمانی بین 15 تا 16 ثانیه برای پر کردن سرعت 0 تا 100 به دست آمده است. پژو ۲۰۶ یکی از محبوب‌ترین هاچ‌بک‌های کمپانی Peugeot در سطح جامعه بین‌المللی بود که با طراحی بسیار زیبا و انقلابی خود، بنیان زبان‌های طراحی محصولات جدیدتر کمپانی Peugeot را نیز شکل داد.

رقبای ام وی ام 315 پلاس در بازار

ام وی ام 315 پلاس از نظر ظاهری، کابین و آپشن تفاوت هایی با نسخه معمولی کرده و باعث شده تا به عنوان یک رقیب جدی برای هاچ بک های مطرح جاده مخصوص خودنمایی کند. در این صفحه می توانید مشخصات فنی و همچنین بررسی کامل ام وی ام 315 پلاس را مطالعه کنید. ام وی ام 315 در سال 1391 وارد بازار ایران شد که به شدت مورد استقبال واقع شد، فیس لیفت دوم این محصول در سال 1393 و مدل اسپرت آن در سال 1394 وارد بازار ایران شده است.

توجه داشته باشید که وقتی پای کلماتی مانند مزایا و معایب به میان می‌آید، با مفاهیم نسبی سروکار داریم. به‌عبارت دیگر باید مزایا و معایب خودروی ام وی ام 315 را نسبت به خودروهای هم‌رده قیمتی خود بررسی کنیم. در بین خودروهای داخلی پژو 206 و در میان خودروهای خارجی نیز لیفان ایکس 50 به‌عنوان رقبای آن شناخته می‌شوند. با در نظر گرفتن این نکته مهم توجه شما را به مزایای ام وی ام 315 جلب می‌کنیم.

نسل دوم از سال 1393 همزمان با سایر بازارهایی که شرکت چری در آنان به عرضه خودرو می پردازد به بازار ایران نیز عرضه شد. در نگاه اول طراحی جلو خودرو و داشبورد آن کاملا متمایز از نسل اول به نظر می رسد. همچنین موتور خودرو از لحاظ آلایندگی قادر به رعایت پروتکل استانداردهای یورو 5 گردید.این خودرو در دو تیپ Sport Excellent و Excellent Sport توسط مدیران خودرو عرضه شد که دلیل این نوع نام گذاری گیج کننده برای نگارنده هنوز تعجب بر انگیز است. تیپ اسپرت اکسلنت، مدل فول آپشن این خودرو بود که مجهز به باربند، چراغ خوشامدگویی و سیستم صوتی ویفا دانمارک بود اما اکسلنت اسپرت که مدل پایه بود فاقد موارد مذکور بود که بعد از حذف مدل فول آپشن از تولید صرفا باربند به مدل پایه اضافه گردید و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. شرکت مدیران خودرو در سال 1399 تصمیم گرفته است ام وی ام 315+ را به بازار عرضه کند.

پژو ۲۰۷ جدید نسبت به مدل قبلی خود تحولات چندانی را در بخش طراحی داخلی تجربه نکرده و مواردی هم‌چون غربیلک فرمان جدید و نمایش‌گر داشبورد به آن اضافه شده است. طرح داشبورد ۲۰۷ در مقایسه با محصولات روز، چندان زیبا و خوش‌فرم به‌نظر نمی‌رسد؛ اما وقتی آن را با تولیدات هم‌رده داخلی مقایسه می‌کنیم، می‌فهمیم که نباید زیاد نسبت به‌ ظاهر قدیمی داشبورد Peugeot 207i عیب‌جویی کرد. ام وی ام ۳۱۵ پلاس پس از عرضه ام وی ام ۳۱۵ نیو، در نهایت، در سال ۱۳۹۹ معرفی و عرضه شد و تا سال ۱۴۰۰ عرضه شد.ام وی ام ۳۱۵ پلاس از نظر طراحی و امکانات دچار تغییراتی شد که نسبت به قبل خود بهتر شد و فقط هم با گیربکس اتوماتیک عرضه شد.در ادامه به بررسی مشخصات ام وی ام ۳۱۵ پلاس میپردازیم. این هاچ بک چینی از لحاظ چهره و آپشن نسبت به رقبای خود در سطح بالاتری قرار دارد، اما کیفیت ساخت و متریال کابین آن مناسب نبوده و پس از چند سال مالکان با کاهش کیفیت آنها مواجه می‌شوند. هرچند رقبای این خودرو نیز از لحاظ کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار ندارد، اما مدیران خودرو طی سال‌های اخیر با شرایط فروش مناسب و اقساط بلندمدت توانسته نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. رانندگان جاده در بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 روی موضوع شتاب‌گیری خیلی حساس هستند.

برای بخش جانبی تغییرات بسیار جزئی در نظر گرفته شده است؛ در واقع طراحان راهنمای روی گلگیرها را به روی آینه منتقل کردند و رینگ‌های خودرو نیز اکنون از طرح جدیدی بهره می‌برند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.

نسخه فیس‌لیفت این خودرو در سال 1394 به بازار عرضه شد و رقابت شدیدتری را با پژو 206 تیپ 5 آغاز کرد، رقابتی که پس از تغییرات قیمت‌ها به نبرد ام وی ام 315 نیو با پژو 207 منجر شد. در نهایت و از سال 1399 شاهد عرضه دومین فیس‌لیفت ام وی ام 315 به بازار بودیم، خودرویی که با پسوند پلاس متمایز شده است و هدف آن به چالش کشیدن پژو 207 اتوماتیک و سایر هاچ‌بک‌های اتوماتیک و اقتصادی بازار است؛ چرا که این خودرو اکنون به گیربکس اتوماتیک مجهز است. چری فولوین / Chery Fulwin یا ام وی ام 315 (آنطور که در ایران شناخته می شود) یکی از ارزانترین خودروهای بازار چین است که نسل اول آن از سال 2001 در چین عرضه شد. در هر دو نسل مدلهای صندوقدار نیز عرضه گردید که به خاطر شکل و طراحی ظاهری آنان خیلی مورد توجه و پسند مشتری ایرانی قرار نگرفت. در سوی دیگر، MVM315 از سال ۱۳۹۱ توسط شرکت مدیران خودرو روانه بازار داخل شده و تاکنون سه نسخه فیس‌لیفت از آن به پارکینگ منازل مشتریان ایرانی راه پیدا کرده است.

استفاده از تریم تزئیناتی دو رنگ نارنجی مشکلی و متریال متمایز بخش میانی و افقی داشبرد کمک شایانی به افزایش جلوه و زیبای نمای داخلی 315 پلاس کرده است که حالا و در این نسل از همیشه بیشتر است. روکش چرمی صندلی‌‌ها و رودری‌های خودرو با دوخت اسپرت و تریم دو رنگ نارنجی/مشکی نیز در ارائه جلوه بسیار جذاب‌تر نمای داخلی 315 پلاس نقش اساسی ایفا می‌کند. مدیران خودرو اولین بار خودرو 315 را در سال 1391 روانه بازار ایران کرد تا بازار راکد خودروهای هاچ‌‌بک اقتصادی کشور را وارد رقابتی نوین کند. این خودرو با افزوده شدن به سبد هاچ‌بک‌های کشور، بازاری که نزدیک به یک دهه بدون تحرک و تنوع بود را به چالش کشید و رنگ و لعاب جدیدی به این سبد محبوب تولید داخل داد. در فهرست مزایا و معایب MVM 315 نمی‌توان از کنار مصرف سوخت این خودرو به‌سادگی عبور کرد. هرچند در مقایسه با خودروهای روز دنیا مصرف بالاتری دارد؛ اما نسبت به خودروهای حاضر در بازار ایران عملکرد مناسبی را از این حیث نشان می‌دهد.

سلام به همه دوستان محترم من بین این ماشین و لیفان ایکس ۵۰(دنده ای) گیر کردم.ممنون میشم یه راهنمایی کنید. سلام خدمت همه دوستان من بین این ماشین و لیفان ایکس ۵۰(دنده ای)گیر کردم ممنون میشم راهنمایی کنید. چهار پنجره خودروی MVM 315+، به صورت برقی می‌باشند و با دکمه‌های تعبیه شده بر روی درب‌ها امکان باز و بسته شدن آنها وجود دارد. به محض تصادف خودروی MVM 315+، ماژول ایربگ فعال شده و سیگنال خروجی برخورد را از طریق گذرگاه CAN ارسال می‌کند، تا زمانی که BCM سیگنال برخورد را دریافت کند، بلافاصله قفل در را باز کرده و به راننده یا مسافر اجازه می‌دهد در اسرع وقت از محیط خطر فرار کند و رهایی یابد.

مقایسه ام وی ام 315 پلاس با پژو 207i

این خودرو که از گیربکس اتوماتیک برخوردار بود، آپشن‌های بیشتری را نیز در خود جای داد. در واقع MVM 315 پلاس را می‌توان فیس لیفت شایسته‌ای از این خودرو چینی محبوب دانست. همان‌طور که در بخش فنی اشاره شد، قوای محرکه پژو ۲۰۷ و ۳۱۵ مشابهت فراوانی نسبت به یکدیگر دارد و نمی‌توان برتری محسوسی میان عملکرد این دو خودرو در بحث شتاب و چالاکی مشاهده کرد. با این وجود، سفت‌تربودن سیستم تعلیق Peugeot 207i سبب شده است تا تجربه رانندگی با آن اندکی اسپرت‌تر به‌نظر برسد و هندلینگی قابل‌قبول‌تر به‌همراه پایداری بیشتر حین عبور از پیچ‌ها، برای هاچ‌بک فرانسوی فراهم باشد.

در سوی دیگر، MVM315 به یک فرمان نرم برقی مجهز شده است و به‌دلیل بهره‌مندی از سیستم تعلیق ملایم‌تر، کیفیت سواری آسایش‌بخش‌تری را به راننده و سرنشینان خود ارائه می‌دهد. دسترسی به ادوات مختلف برای رانندگان و هم‌چنین رعایت اصول ارگونومی طراحی کابین در هر دو خودرو نیز، قابل‌قبول برآورد می‌شود. البته میزان دید به بیرون ام وی ام ۳۱۵ پلاس اندکی نسبت به ۲۰۷ برتری دارد و سطح تسلط بیشتری نسبت به پیرامون خودرو را برای راننده 315 فراهم می‌آورد. قدرت ترمزگیری هر دو خودرو نیز در مصارف عادی رضایت‌بخش خواهد بود؛ اما وجود ترمز کاسه‌ای در رقیب چینی، 207 مجهز به ترمز عقب دیسکی را در رده بالاتری از این منظر قرار خواهد داد. این دو هاچ‌بک در بخش فنی، مشابهت زیادی با یکدیگر دارند و نمی‌توان تفاوت فاحشی بین قوای محرکه ام وی ام ۳۱۵ پلاس و پژو ۲۰۷ مشاهده کرد. هر دو مدل، قوای محرکه خود را از پیشرانه‌های چهارسیلندر تنفس طبیعی با حجم‌های تقریبا مشابه دریافت می‌کنند؛ به‌نحوی‌که ۲۰۷ مجهز به موتور TU5 قادر به تولید 105 اسب‌بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود.

این میزان نیرو، توسط گیربکس چهارسرعته اتوماتیک به محور جلو ارسال خواهد شد و در نمونه دستی Peugeot 207i نیز، وظیفه انتقال نیرو به یک گیربکس ۵سرعته سپرده شده است. گیربکس خودرو به عنوان تغییر اصلی در بخش فنی ام وی ام 315 پلاس محسوب می‌شود؛ در واقع مدیران خودرو به جای گیربکس 5 سرعته دستی از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک برای این خودرو استفاده کرده است. چنین تغییراتی باعث شده تا جایگاه این خودرو در بازار ارتقا پیدا کند؛ زیرا در حال حاضر هاچ بک‌های اقتصادی کمی با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه می‌شوند. مدیران خودرو برای ام وی ام پلاس سانروف نیز در نظر گرفته است که برای مشتریان ایرانی یک آپشن دوست‌داشتنی محسوب می‌شود. در کابین خودرو نیز برای 4 سرنشین بزرگسال فضای مناسبی وجود دارد و در مقایسه با پژو 207 باید بگوییم این هاچ بک چینی جادارتر و راحت‌تر به نظر می‌رسد.

مدل فیس لیفت این خودرو در سال 1394 روانه بازار شد و توانست بهتر از قبل با پژو 206 تیپ 5 به رقابت بپردازد. مدیران خودرو در سال 1399 دومین فیس لیفت ام وی ام 315 را با پسوند پلاس به بازار عرضه کرد این خودرو با هدف رقابت بهتر با پژو 207 اتوماتیک و سایر هاچ بک‌های اتوماتیک و اقتصادی طراحی شد؛ چرا که این خودرو در این نسخه از گیربکس اتوماتیک نیز بهره می‌برد. ایجاد تنوع و ارائه نسخه‌های فیس لیفت شده و نوین محصولات چری در بازار ایران از همان ابتدا از مهم‌ترین وجه تمایز‌های شرکت مدیران خودرو در مقایسه با سایر خودروسازان داخلی بوده است. در نتیجه نسل سوم 315 با نام 315 پلاس در حالی روانه بازار شده است که رقبای آن از سایر خودروسازی‌های وطنی، طی یک یا دو دهه گذشته دستخوش هیچ تغییرات ظاهری و فنی بارزی نشده‌اند.

بنابراین دعوت می‌کنیم که با دقت زیاد نکاتی که در این بخش از مطلب مزایا و معایب ام وی ام 315 ذکر می‌کنیم، توجه نمایید. یکی از بهترین موضوعات در تجربه رانندگی با ام وی ام 315 بدون تردید، سیستم تعلیق نرم آن است. این موضوع در احساس راحتی برای راننده در طول نشستن پشت فرمان خودرو اهمیت زیادی دارد. البته سیستم تعلیق نرم خودرو تا حدی روی هندلینگ این خودرو تاثیر منفی گذاشته است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. در آخرین فیس لیفت خودروی ام وی ام 315؛ کنسول مرکزی این خودرو چهره‌ای بسیار جذاب و اسپرت به خود گرفته است. کمپانی ام وی ام کنسول مرکزی خودروی MVM 315+ را به طور کامل تغییر چهره داده و ظاهری بسیار متفاوت‌تر و خاص‌تر از قبل را برای این خودرو رقم زده است.

فرمان خودرو نیز از نوع برقی است که در مقایسه با فرمان هیدرولیک عملکرد بهتری به نمایش خواهد گذاشت و فشار کمتری نیز بر موتور وارد می‌کند. پژو ۲۰۷ و ام وی ام ۳۱۵ (MVM315) دو مدل از هاچ‌بک‌های میان‌رده مونتاژ داخل هستند که طی دوران حضور خود در ایران، توجه شمار نسبتا زیادی از مشتریان را به ‌سوی خود جلب کرده‌اند. به‌ویژه Peugeot 207i با ارائه ظاهری نسبتا اسپرت‌تر در مقایسه با محصولات هم‌رده، موفق شده است ضمن تأمین نیازهای خانوادگی، برخی از مشتریان جوان‌تر با روحیات اسپرت‌پسند را نیز با خود همگام سازد. MVM315 نیز در سال ۹۹ با فیس‌لیفت سوم خود تحت عنوان MVM 315 پلاس، به دست مشتریان ایرانی رسید و مرحله‌ای تازه از دوران حیات خود در ایران را کلید زد. در مطلب پیش رو از سری مقالات مقایسه‌ای جذاب همراه مکانیک، قصد داریم تا این دو هاچ‌بک خانوادگی مونتاژ داخل را مقابل یکدیگر قرار داده و متنی جامع پیرامون مقایسه ام وی ام 315 پلاس با پژو 207i به محضر شما مخاطبان گرامی ارائه دهیم.

آپشن های رفاهی و ایمنی

هنگامی که وسیله نقلیه در حالت خطر قرار می گیرد به طوری که ممکن است منجر به انحراف از مسیر تعیین شده رانندگی شود، سیستم ESP به ABS و EBD و غیره دستور می‌دهد در چرخ مربوطه مداخله کنند تا موجب حذف یا کاهش وضعیت خطرناک و حفظ ثبات بدنه گردد. سیستمESP به دلیل عملکرد عالی، ایمنی سرنشینان را در هنگام رانندگی به خوبی تضمین می‌کند. راهنما روی گلگیرها به آینه منتقل شده است و رینگ‌های خودرو نیز از طرح جدیدی برخوردار هستند. در قسمت عقب خودرو نیز یک دیفیوزر با دو جای خروجی اگزوز غیرواقعی به سپر افزوده شده‌اند که چهره خودرو را اندکی متفاوت‌تر از نسخه قبلی جلوه می‌دهند. در مجموع می‌توان گفت که تغییرات ظاهر خارجی ام وی ام 315 پلاس نسبت به ام وی ام 315 نیو اندک بوده است، با این حال این دو خودرو از یکدیگر قابل تمایز هستند. در طول مدت رانندگی با این خودرو هیچ‌گونه مشکلی از بابت دید در ناحیه جلو نخواهید داشت؛ اما دید عقب این خودرو خیلی مناسب نیست.

کمپانی چری در تبلیغات خود برای رونمایی از ام وی ام 315 از تصویر نمادین نهنگ استفاده کرد. واقعیت این است که در طراحی نمای جلوی این خودو تا حدی از نهنگ الگوبرداری شده است. رینگ‌های سایر 15 اینچ با 10 پره ساخته شده از جنس آلومینیوم برای این خودرو استفاده می‌شود. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید.

حتما قبل از تصمیم‌گیری نهایی برای خرید این خودرو، نظرات تعدادی از صاحبان آن را نیز جویا شوید. حتما هنگام خرید ام وی ام 315 دقت کنید که کدام مدل این خودرو را انتخاب می‌کنید. از نظر مشخصات فنی و پیشرانه آسوده خاطر باشید؛ چراکه یکی از معایب ام وی ام 315 در مدل‌های مختلف، ثابت بودن توانایی فنی آن‌هاست. در کابین خودروی MVM 315+، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو با عملکرد قابل اطمینان وجود دارد. در صورت وقوع صانحه، ایربگ‌های خودروی ام وی ام 315 پلاس نیروی ضربه را به طور مساوی روی سر و سینه سرنشینان توزیع می‌کنند تا از برخورد مستقیم سرنشینان با بدنه خودرو جلوگیری شود و از آسیب راننده و سرنشینان جلوگیری شود. خودروی MVM 315+ مجهز به دوربین عقب برای تشخیص فاصله از موانع تعبیه شده است که می‌تواند برای کمک به راننده در مشاهده عابران پیاده، وسایل نقلیه، حتی حیوانات خانگی در عقب خودرو به کار رود.

MVM 315 پلاس در تابستان ۱۳۹۹ به‌عنوان جدیدترین نسخه این هاچ‌بک چینی به سبد محصولات شرکت مدیران خودرو اضافه شد که به‌روزرسانی نمای چهره به‌ویژه استفاده از سپر جلوی جدید و هم‌چنین تغییر کامل طراحی داخلی به سبک مدل کراس‌اوور ام وی ام X22، در آن مشهود است. پس از گذشت حدود 8 سال از عرضه انواع تیپ های 315، ام وی ام 315 پلاس برای اولین بار در تابستان 99 با جعبه دنده اتوماتیک عرضه شد؛ امکانی در رقبای این خودرو از ابتدا وجود داشت. 315 پلاس متوجه تغییرات جزیی (فیس لیفت) در نمای بیرونی خود است در حالی که طراحی داخلی آن کاملا به روز شده. همچنین فرمان برقی و سیستم کنترل پایداری ESP بر روی این خودرو قرار گرفته است. مدیران خودرو همرمان با عرضه ی MVM 315 پلاس شرایط خرید قسطی آن را نیز برای مشتریان فراهم نمود. تغییر اصلی در مشخصات فنی ام وی ام 315 پلاس شامل جعبه دنده خودرو شده است، جایی که گیربکس 4 سرعته اتوماتیک جایگزین جعبه دنده 5 سرعته دستی شده است.

ام وی ام 315 پلاس به سانروف نیز مجهز شده است که یک آپشن تاثیرگذار و دوست‌داشتنی برای مشتریان ایرانی است. کابین خودرو نیز فضای کافی برای چهار بزرگسال را ارائه می‌دهد و در مقایسه با نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی پژو 207، جادارتر و راحت‌تر است. از این رو می‌توان گفت که ام وی ام 315 پلاس تا حدودی مناسب استفاده خانواده‌های کوچک است و برخلاف رقیب خود از برند پژو، سرنشینان را در سفرهای طولانی خسته و آزرده نخواهد کرد. اگر تجربه رانندگی با این خودرو را دارید، آیا می‌توان موارد دیگری را به فهرست مزایا و معایب MVM 315 افزود؟ اصلا پاسخ شما به سوال ام وی ام 315 بخریم یا نه، چیست؟ نظرات و تجربیات خود را در این زمینه حتما با ما در میان بگذارید.

جیلی L7 کرمان موتور ؛ یک باک بنزین، 1300 کیلومتر مسافت

البته شرکت مدیران خودرو نیز بیکار ننشسته و دست به بازطراحی نمای ظاهری و داخلی MVM315 زده است تا نمایی نسبتا مدرن و مطابق با اصول طراحی خودروهای جدید را برای این محصول قدیمی رقم بزند. بدین ترتیب، چهره MVM315 پلاس به‌واسطه ایجاد تغییر در سپر عقب، چراغ‌های جلو، جلو‌پنجره و سپر جلو، بسیار اسپرت‌تر و هماهنگ‌تر از مدل پیشین به‌نظر می‌رسد. این سبک طراحی، ارتفاع نمای جلو 315 پلاس را به شکل چشمگیری افزایش داده است. این مهم به صورت از پیش تعیین شده و به منظور کاهش آسیب وارده به عابران پیاده به هنگام بروز حوادث ناگوار طراحی شده است و یک تغییر در راستای افزایش ایمنی به شمار می‌آید که در عین حال ظاهر جسورتر و خشن‌تری را به خودرو می‌بخشد. تغییرات ظاهری اعمال شده در جلو 315 جدید بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری پیاده شده و در عین حال بسیار جزئی است اما تاثیر خود را بر ظاهر این هاچ‌بک جدید به وضوح نمایان می‌کند. همچنین لازم به تاکید است که ساختار ستون‌ها و سقف خودرو به منظور ایمنی بیشتر سرنشینان به هنگام بروز حوادث ناگوار تقویت شده است.

در این مطلب به معرفی MVM 315 شرکت مدیران خودرو و شرح تغییرات و مدل ها و تیپ های مختلف آن تا جدیدترین نسخه MVM 315 پلاس می پردازیم. در طراحی بیرونی، قسمت جلو خودرو (سپر و جلوپنجره) تغییرات داشته و سعی شده با خودروهای امروزی تر و نسل جدید طراحی های خودرو همخوانی بیشتری داشته باشد که مشخصه اصلی آن جلوپنجره بزرگتر است. خودروی MVM 315+ مجهز به سیستم نظارت بر فشار باد تایرهای دیجیتالی TPMS است که می‌تواند وضعیت تایر خودرو را به طور خودکار کنترل کند و هنگامی که دما و فشار تایرها غیرطبیعی است، از طریق داشبورد هشدار دهد و رانندگی ایمنی را تضمین کند.

شرایط پیش فروش خودرو X35 تیگارد موتور برای زمستان اعلام شد

مدیران خودرو برای ظاهر ام وی ام 315 پلاس تغییرات زیادی را نسبت به قبل در نظر نگرفت، اما کابین آن نسبت به قبل با تغییرات زیادی همراه شده است. طراحان بروزرسانی‌های زیادی را برای بخش داخل این هاچ بک چینی در نظر گرفتند و توانستند آن را نسبت به قبل متفاوت سازند. ام‌وی‌ام 315 پلاس در بخش آپشن‌های رفاهی و ایمنی ارائه شده نیز هم اکنون در اوج خود قرار دارد. این خودرو برای اولین بار سبک طراحی نوین داشبرد و تریم دو رنگ داخلی را در تاریخ حضور خود در بازار ارائه داده است. برخلاف ظاهر خارجی ام وی ام 315 پلاس که تغییر چندانی را در مقایسه با نسخه پیشین دریافت نکرده بود، در کابین شاهد بروزرسانی‌های متعددی هستیم و می‌توان گفت که ظاهر داخلی این خودرو کاملا دگرگون شده است.

دسترسی سریع

محصولی که با عرضه و استقبال اندک در بازار ایران به رغم پیش‌بینی‌ها موفقیتی نداشت. نسل نخست ام وی ام 315 در زمانی به بازار عرضه شد که پژو 206 حاکم بی چون و چرا در بخش هاچ‌بک‌های اقتصادی بود. در همین زمان نسل اول ام وی ام 315 موفق شد به واسطه طراحی متفاوت و برخی امکانات رفاهی، مورد توجه برخی مشتریان قرار بگیرد.

ظرفیت فضای صندوق عقب خودروی ام وی ام 315 پلاس 450 لیتر است، که می‌توان با باز کردن صندلی های عقب فضای صندوق عقب این خودروی هاچ بک را تا 1450 لیتر افزایش داد. جلوپنجره مشبک بزرگ خودروی MVM 315+ با طراحی لانه زنبوری و قرارگیری لوگوی کمپانی مدیران خودرو در مرکز خود، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. بزرگ بودن جلو پنجره خودروی ام ی ام 315 پلاس نه تنها موجب جذابیت هر چه بیشتر این خودرو شده است، بلکه با امکان انتقال جریان هوا به شکل موثری راندمان سوخت را بهبود می‌بخشد. 315 پلاس با داشتن ابعاد بزرگ‌تر نسبت به رقبا فضای صندوقی برابر با 420 لیتر دارد که با خوابیدن صندلی‌های ردیف دوم به صورت 60/40، این فضا تا رقم قابل توجه 1400 لیتر قابل افزایش است. به این ترتیب 315 پلاس نه تنها یک هاچ‌بک اقتصادی درون‌ شهری است بلکه از نظر فضای نشیمن و حمل بار داخلی از رقبای امروزی خود سرتر است. در بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 باید نگاهی به استهلاک خودرو نیز بیندازیم.

دوربین عقب خودروی ام وی ام 315 پلاس با خطوط کمکی پویا در مانیتور می‌تواند فواصل شما را با موانع موجود در پشت خودرو به شما نمایش دهد و در راحت‌‌تر پارک کردن خودرو به شما کمک کند. طراحی بدنه خودروی MVM 315+ همچون قفسی مستحکم و ایمن به صورت 360 درجه از راننده و مسافران محافظت می‌کند. در ساخت بدنه خودروی ام وی ام 315 پلاس از فولاد با مقاومت بالا استفاده شده است که در تصادفات از نقاط مختلف قابلیت جذب ضربات و تامین حداکثر ایمنی سرنشینان را دارا می‌باشد. طراحی خودروی MVM 315+ مجهز به مهندسی عایق صدا می‌باشد که این امر باعث جلوگیری از صداها و لرزش‌های ناهنجار بیرونی به داخل خودرو شده است و محیطی آرام و دلنشین را برای سرنشینان خود فراهم می‌کند. رینگ آلمینیومی 15 اینچی تایرهای خودروی MVM 315+ با برش الماسی به گونه‌ای طراحی شده است که بسیار پویا به نظر می‌رسند و در عین سادگی، جلوه‌ای اسپرت را به بیننده القا می‌کند. آینه‌های بغل برقی خودروی خودروی ام ی ام 315 پلاس با زاویه دید بی‌نظیر خود به فناوری‌هایی همچون جمع شدن اتوماتیک، بخارزدایی خودکار و چراغ‌های راهنمای LED ترکیب شده است، که نشان‌دهنده به کارگیری تکنولوژی روز دنیا است.

البته نمونه‌های اتوماتیک آن نیز وجود دارند که این مشکل در آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل برای جابجایی بین دنده‌ها شاید خیلی احساس راحتی نداشته باشید. یکی از مشکلات مشترک ام وی ام 315 با خودروهای داخلی، مواد اولیه بی‌کیفیت مورد استفاده در طراحی بدنه داخلی و داشبورد است. البته این مشکل در رقبای دیگر ام وی ام 315 یعنی پژو 206 و لیفان ایکس 50 نیز وجود دارد. رسیدن به درک درست از معایب یک خودرو در تصمیم‌گیری برای خرید آن اهمیت زیادی دارد.

{

نگاهی به مشهورترین خودروهای ملی در کشورهای جهان

|}

۲۰۶ از اوایل دهه هشتاد شمسی مهمان بازار ایران شد و پس از حدود دو دهه، هم‌چنان به تاخت‌وتاز خود در کشور ادامه می‌دهد. بااین‌وجود، در سال 1389، شرکت ایران‌ خودرو تصمیم گرفت تا هم‌زمان با ۲۰۶، نمونه فیس‌لیفت آن را در قالب ۲۰۷ و البته با قیمت خودرو گران‌تر به بازار عرضه کند. طراحی نامتقارن داشبرد در مرکز با دو دریچه خروجی سیستم تهویه مطبوع و مانیتور لمسی هشت اینچی سیستم مولتی مدیا تکمیل شده و کنسول میانی به زیبایی به وسط داشبرد متصل می‌شود تا پنل کنترلی سیستم تهویه مطبوع را در دل خود جای دهد.

{

سیستم ترمزها

|}

محصول 315، هاچ بک زیبا و مدرن همواره از فروش خوب و جایگاه مناسب در بازار ایران برخوردار بوده و حال شرکت مدیران خودرو آماده می شود تا سومین فیس لیفت این محصول را وارد بازار کند. قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تفاوت قابل‌توجهی با قیمت ام وی ام 315 هاچ بک پلاس اتوماتیک دارد و همین گزینه می‌تواند برخی از مشتریان را به سمت حریف چینی سوق دهد. البته این سخن به معنای فروش ضعیف‌تر ۲۰۷ اتوماتیک نسبت به ۳۱۵ پلاس نخواهد بود؛ بلکه ۲۰۷ به‌عنوان یک هاچ‌بک پرفروش در بازار ایران تلقی می‌شود و به‌ نظر می‌رسد در هر شرایطی، از رونق معاملاتی بیشتری نسبت به MVM315 برخوردار باشد. 315 پلاس سومین و نوین‌ترین نسل تولیدی 315 است که از تابستان 1399 با تغییرات ظاهری و فنی قابل توجه از سوی مدیران خودرو روانه بازار ایران شد. این خودرو در حقیقت همان چری A3 است که از سال 2009 روانه خط تولید شد و از همان ابتدا نیز به سرعت از سوی مدیران خودرو به بازار داخلی ایران راه یافت. برای ارزیابی کامل مزایا و معایب ام وی ام 315 باید به امکانات رفاهی آن نیز بنگریم.

ام وی ام 315 پلاس به عنوان تنها هاچ بک مدیران خودرو در بازار ایران توانسته طی سال‌های گذشته به رقیب جدی پژو 206 و پژو 207 تبدیل شود. همچنین این خودرو چینی با چهره متفاوت و سطح امکاناتی بالاتر نسبت به این دو محصول ایران خودرو موفق شد سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد. تغییراتی که در 315 پلاس پیاده شده است به نمای داخل خودرو نیز راه یافته است. در نتیجه این خودرو در نمای داخل با استفاده از طراحی کاملا جدید داشبرد به طور کلی متحول شده است. این سبک طراحی پیش‌تر در ام‌وی‌ام X22 به کار گرفته شده بود و حالا در شباهت ظاهری بیشتر به برادر کراس اوور خود یعنی X22، در 315 پلاس نیز به کار رفته است.

اما در حال حاضر این خودرو در بازار ایران معامله می‌شود و حتی برای خرید لوازم یدکی آن نیز خیلی به زحمت نمی‌افتید. با توجه به آنچه درباره مزایا و معایب MVM 315 برشمردیم، زمان تصمیم‌گیری فرارسیده است. روی‌هم‌رفته ام وی ام 315 یک خودرو سواری خانوادگی نسبتا مناسب برای رانندگی شهری به حساب می‌آید. در بین معایبی که برای این خودرو برشمردیم، به جز سیستم ترمز ضعیف مابقی موارد در خودروهای هم‌رده قیمتی آن نیز تقریبا به چشم می‌خورند. حداکثر قدرت موتور این خودرو 107 اسب بخار و همچنین بالاترین گشتاور آن نیز 140 نیوتن متر است. بر این اساس باید توجه داشته باشید که با خودرویی کاملا معمولی از نظر مشخصات فنی روبه‌رو هستید.


عکس خودرو mvm x33