چرا باید از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید؟2021-08-14
راهنمای کامل تبلیغات در اینستاگرام آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو
اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی است و بهطور خاص در میان جوانان و کاربران علاقهمند به محتواهای بصری محبوب است. اگر مخاطبان هدف شما در اینستاگرام فعال هستند، تبلیغات در این پلتفرم میتواند برای کسبوکار شما بسیار مفید باشد. بررسی اینکه آیا گروههای هدف شما از این پلتفرم استفاده میکنند، میتواند به شما در تصمیمگیری کمک کند. با استفاده از استراتژیهای تبلیغاتی مناسب، یک کسبوکار میتواند برند خود را در لحظهای که بیشترین تأثیر را دارد، در ذهن مصرفکنندگان برجسته کند.
اینستاگرام یکی از بالاترین نرخهای تعامل را در بین شبکههای اجتماعی دارد. کاربران به راحتی میتوانند با محتوای شما تعامل داشته باشند، نظرات خود را بیان کنند و حتی با شما ارتباط برقرار کنند. اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که تبلیغات خود را بر اساس ویژگیهای دموگرافیک، علایق و رفتار کاربران هدفگذاری کنید. این قابلیت به شما کمک میکند تا تبلیغات خود را به افرادی که واقعاً به محصولات شما علاقهمند هستند، نمایش دهید. در این روش، شما کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکارتان را انتخاب میکنید. مخاطبان در هر ساعت از شبانه روز که روی لینک کلیک کنند و خریدشان را نهایی کنند، کمیسیون شما محفوظ خواهد ماند.
توصیه میشود پیش از پرداخت هزینه و قرارداد بستن با اینفلوئنسر مورد نظر درباره زمان تبلیغات هم سوال کنید. یکی از انواع تبلیغات در اینستاگرام که بسیار متداول است، سفارش به پیجهای عمومی است. تبلیغات در این پیجها معمولا نسبت به روشهای دیگر هزینه مناسبتری دارد. اگر پیجهایی که به آنها سفارش تبلیغ میدهید را به درستی انتخاب کنید، میتوانید بازدهی خوبی از کمپین بگیرید.
شاید یک پست در بین سایر پستها در صفحه فید گم بشود و فالوور آن را نبیند، ولی یک استوری هیچ وقت گم نمیشود. یعنی به راحتی با قرار دادن لینک در استوری فالوور خود را به آدرس اینترنتی دلخواهتان وصل میکنید. وجود ابزارهای بصری فوقالعاده نیز دلیل دیگری است که براساس آن ما به شما توصیه میکنیم فعالیت و تبلیغات در اینستاگرام را جدی بگیرید. ابزارهایی از قبیل اشتراک پست در قالب عکس یا ویدئو، وجود فیلترهای خفن، استوری، REELS، IGTV، وجود استیکرهای بامزه و جذاب و کلی مورد دیگر در اینستاگرام پتانسیل تبلیغ را ایجاد کرده است.
برای مثال برند کوکاکولا در کمپینهای تبلیغاتی خود، محصولش را با لحظات خوش با خانواده و دوستان پیوند داده است. همین مورد باعث میشود کوکاکولا یکی از انتخابهای اصلی ما برای مهمانی و دورهمیهایمان باشد. تبلیغات کلیکی (PPC)، یکی از قدرتمندترین ابزارها برای جذب مخاطبان هدف در موتورهای جستجو مانند گوگل است. با این روش، تبلیغ شما در صدر نتایج موتورهای جستجو و در مقابل چشم مخاطب هدف قرار میگیرد. افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش به مدلی از بازاریابی گفته میشود که شما به ازای هر فروش محصول یا خدمات دیگران پورسانت دریافت میکنید.
اقدامات بعد از اجرای تبلیغات در اینستاگرام
هم اینکه هزینههای این نوع تبلیغ بالاست و هم اینکه به دلیل تحریمهایی که وجود دارد، برای انجام این نوع تبلیغات به واسطه احتیاج دارید. برای اینکه با اینفلوئنسرها و تعریف درست اینفلوئنسر مارکتینگ آشنا شوید، مقالههای قبلی نوین هاب را بخوانید. به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است هدف شما، ترکیبی از اهداف گفته شده باشد.
میتوانید از این تبلیغات در جهت توضیح نحوه استفاده از محصولات و یا خدمات، هایلایت کردن ویژگیهای برجسته آنها و یا حتی بیان داستان برند خود برای کاربران استفاده کنید. این شبکه پس از فیسبوک دومین شبکه اجتماعی محبوب جهان است و توانسته است در سالهای گذشته با سرعت بالایی رشد کند. همانطور که عنوان کردیم؛ تبلیغات اینستاگرام در فرمت پستهای ارگانیکی که هر روزه در این شبکه منتشر میشوند به کاربران نشان داده میشوند. اما همیشه یک تگ Sponsored در کنار آنها وجود دارد که نشاندهنده تبلیغاتی بودن این پستها میباشد. همچنین در اغلب موارد مشاهده میکنید که اطلاعات بیشتری مثل یک لینک، CTA تبلیغات و تگ محصول نیز در پستهای تبلیغاتی اینستاگرام وجود دارند. این کار را خیلی راحت میتوان از طریق استوری انجام داد، یعنی اینکه لینکی را در پیج نمایشدهنده تبلیغ قرار داد تا کاربر با کشیدن صفحه به طرف بالا، وارد صفحه مورد نظر شود.
- {
- به همین خاطر شما این فرصت را دارید که برای محصولات موجود در سایت دیجی کالا تبلیغات کنید و با هر بار خرید مشتری از سمت شما پورسانت دریافت کنید. |}
- روی لینک زیر کلیک کنید و خودتان با استفاده از تست رایگان 7 روزه سایت ساز بدون پرداخت هزینه سایت تستی بسازید.
- با تبلیغات اینترنتی، تولید محتوای تأثیر گذار و در نهایت جذب مشتری میتوانید یک درآمد دلاری داشته باشید. {
- اگر میخواهید صفحهای را شات کنید، حتماً از تصاویر یا ویدئوهای باکیفیت و مرتبط استفاده کنید. |}{
- این کمپینها هدایایی دارند که به افرادی که در مسابقه شرکت کردهاند یا همه پیجهای اسپانسر را فالو کردهاند، تعلق میگیرد. |}
- تبلیغات اینستاگرام شامل پست ها یا داستان هایی می شود که یک کسب و کار برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود در اینستاگرام منتشر می کند.
اگر هشتگگذاریهای مناسبی انجام بدهید، پستهای شما بهتر دیده شده و بازدید بیشتری خواهند داشت. تبلیغات ریلز اینستاگرم نوعی پست با نمایش عمودی است که حدودا در 30 ثانیه تهیه و منتشر میشود. کاربران ایستاگرام میتوانند ریلزها را لایک کنند، نظر بدهند، ذخیره کنند، به اشتراک بگذارند و تماشا کنند.
بیشتر، کسب و کارهای کوچک و افراد عادی از این روش برای تبلیغات خود استفاده میکنند. شاید ساده و کمهزینه بودن آن، باعث استفاده از این نوع تبلیغ باشد. استفاده از اینفلوئنسرها به عنوان یک راهکار موثر برای افزایش دسترسی و تبلیغات شما از طریق اینستاگرام است. اینفلوئنسرها میتوانند به عنوان تبلیغات زنده شما عمل کنند و به شما کمک کنند تا به یک مخاطب جدید و وفادار دست پیدا کنید. با این حال، انتخاب اینفلوئنسرها مهم است؛ باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان آنها با محتوای آنها درگیر هستند و مطابق با محصول یا خدمات شما هستند.
میتوانید از نسخه مدرنتر این روش، یعنی ایمیل مارکتینگ بهره ببرید که پیامها را از طریق خبرنامهها و پیشنهادات تبلیغاتی را به صورت دیجیتال به دست مخاطبان میرساند. ایمیل مارکتینگ، در مقایسه با روشهای سنتی پستی، هزینه کمتری دارد و به شما اجازه میدهد تا با سرعت و کارایی بیشتری با مخاطبان خود در ارتباط باشید. از همه مهمتر طرف حساب شما برای پورسانت و شروع به همکاری پشتیبانان دیما افیلیت هستند.
اشتراک ویژه خریداری کردم ولی فعال نشد
فیسبوک برای اینکه یک حس واقعی از مخاطب انتخابی به شما بدهد، گزینهای به نام ارزیابی تعیین جزئیات مخاطبان (Audience definition gauge) را ارائه میدهد. این گزینه به شما یک بازخورد فوری در مورد دامنه محدودیت یا وسعت مخاطبان و همچنین تعداد تخمینی دسترسی به تبلیغ شما را میدهد. از آنجایی که ملاکها زیادی را به هدفگذاری خود اضافه نکردیم، متوجه خواهید شد که مخاطبان نسبتا وسیع به نمایش در میآیند. اگر شما قصد دارید تبلیغی را قرار دهید و بودجهای را برای آن درنظر گرفتهاید، میتوانید با هزینه خیلی پایین، تصاویر جذابی را خود آماده کنید. مثلاً میتوانید از وبسایتهایی که خدمات گرافیک را ارائه میدهند، بخواهید تا یک تصویر یا ویدیوی جذاب و تأثیرگذار برای شما بسازند.
سلام وقت خوشبلی برای تبلیغات در اینستاگرام نیاز به اختصاص بودجه دارید. در واقع تبلیغات رایگان در اینستاگرام وجود ندارد.کاهش سرعت رشد فالورهای پیجتون و حتی کاهش میزان دیده شدن پستهاتون می تونه به خاطر تغییرات الگوریتم نمایش پستها و استوریها در اینستاگرام باشه. هنگامی که شما نحوه کار تبلیغات در اینستاگرام را درک کردید، بهتر است که بدانید چطور میتوانید از آن به نفع خود استفاده کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید. اکنون اگر بخواهید از این روش بازاریابی استفاده کنید، ما برخی مزایای آن را به شما توضیح میدهیم. همانطور که امکان درج تبلیغ خود در پست اینفلوئنسرهای محبوب اینستاگرام وجود دارد، میتوانید آگهی خود را در استوری های آنها نیز درج کنید. این یکی دیگر از مواردی است که هنگام استفاده از روش های تبلیغاتی اینستاگرام باید به آن توجه نمائید.
همچنین استفاده از یک نام هیجانانگیز برای یک کمپین تبلیغاتی باعث جذب بیشتر مخاطب میشود. تعامل بیشتر با مخاطبان حس اعتماد آنها به برند و کسبوکار شما را افزایش میدهد. در نتیجه احتمال اینکه بعد از خرید یا آشنایی با برند شما، بخواهند آن را به دوستان و آشنایان خود پیشنهاد بدهند، بیشتر میشود. در این نوع از تبلیغ هم میتوانید با لینک، مخاطبان را به وبسایت اصلی کسبوکار خود هدایت کرده و آنها را به خرید تشویق کنید.
فراموش نکنید اهداف شما باید از از قانون (SMART Goals) پیروی کنند تا بتوانید عملکرد و نتیجه تبلیغات خود را بررسی کنید. هدف از تبلیغات اینستاگرامی شما میتواند بازدید بیشتر صفحه اینستاگرام، جذب کاربران و مخاطبان، بازدید ویدیوها، تعامل بیشتر با مخاطبان و… هم باشد. تبلیغات اینستاگرام برای هر کسب و کاری که قصد فروش یا ارائه خدمات خود را دارد میتواند مفید باشد. علاوه بر آن، این آگهی ها به شما کمک میکنند برند سازی و میزان بیشتر دیده شدن محصولات یا خدمات را افزایش دهید. تبلیغات در اینستاگرام یکی از روش های تبلیغات آنلاین است که از آن میتوانید برای برندسازی استفاده کنید. احتمالا شما هم تبلیغات شرکت های مطرح ایرانی را در این شبکه اجتماعی را دیده اید.
این افراد در زمینههای گوناگونی مثل کمدی، لایف استایل، سفر و گردشگری، غذا و عکاسی به خلق محتوا مشغول هستند. مثلا در زمینه طنز، کاربران افرادی مانند «مهیارحسن» را فالو میکنند. با وجود اینکه بخش زیادی از درآمد آنها از طریق تبلیغات است اما برخی از اینفلوئنسرها محصول هم میفروشند.
چون ابزارهای بسیار قدرتمندتری مانند تبلیغات گوگل وجود دارند که میتوانند روی ترافیک سایت، تاثیر قابل توجهی بگذارند. اما با این وجود، شاید برخی از کاربران به دنبال این باشند که با تبلیغ سایتشان در استوری پیجهای اینستاگرامی دستی به سر و گوش ترافیک سایتشان بکشند. با استفاده از اینستاگرام به عنوان یک ابزار تبلیغاتی قوی، کسب و کارها میتوانند آگاهی از برند خود را افزایش داده و بازار هدف خود را گسترش دهند. استفاده از شبکههای اجتماعی به عنوان یکی از بهترین روشها برای تبلیغات و ارتقاء کسب و کارها در دنیای امروز بسیار رایج شده است. از میان این شبکهها، اینستاگرام به عنوان یکی از محبوبترین و قدرتمندترین پلتفرمهای تبلیغاتی در مدیریت تبلیغات شناخته میشود.
اگرچه اینستاگرام می تواند راهی عالی برای تبلیغ کسب و کار شما باشد، اما چند ضربه کوچک وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. خصوصی بودن پیج مزیتهایی مثل پیشگیری از ورود فالوورهای فیک را هم به دنبال دارد، اما نقاط ضعف آن بیشتر است. با پیج Public ممکن است برخی از بازدیدکنندگان شما را دنبال نکنند، اما کسانی که شروع به دنبال کردن شما میکنند، افرادی هستند که به محتوا علاقه دارند و احتمال اینکه بعدا آنفالو کنند، کمتر است. پاسخ سوال دوم پیجهای مناسبی است که میتوانید در آنها تبلیغ کنید. هشتگهای عمومی به شما امکان میدهند تا به شما کمک کند بیشتر پیدا کنید، در حالی که هشتگهای خاص به شما این امکان را میدهند که به مخاطبان هدف خود را نزدیکتر کنید. از هشتگهای مرتبط و محبوب میتوان به افزایش دسترسی و دیده شدن شما کمک کند.
این نوع آگهی ها عموما در پیج های معمولی این رسانه اجتماعی نمایش داده نمیشوند. تبلیغات اسپانسری اینستاگرام به بیشترین کاربران ممکن نمایش داده میشوند. برای اینکه بتوانید از رایج ترین روش تبلیغ در اینستاگرام استفاده کنید، لازم است که پروفایل بیزینس داشته باشید. لازمه استفاده از تبلیغات اسپانسری این است که یک پیج فیسبوک داشته باشید تا پروفایل بیزینس ایجاد نمائید. اینستاگرام در سالهای اخیر رشد بسیار بالایی نسبت به سایر رقبا خود داشته که همین موضوع باعث شده است تا بیزینسهای مختلف بازار از این شبکه برای افزایش آگاهی از برند خود در میان کاربران استفاده کنند. من سعی کردم خیلی کامل، بحث تبلیغات اینستاگرامی را برای شما باز کنم تا بتوانید بیشترین بازدهی را از تبلیغات خود بگیرید.
{اهمیت تبلیغات در اینستاگرام
|}یکی از بزرگترین هدفهایی که پیجهای ایرانی و کسب و کارهای خارجی برای فعالیت در اینستاگرام دارند، افزایش آگاهی از برند یا «Brand awareness» و انجام تبلیغات است. مثلا کسب و کاری مانند «کاله» هم میتواند از اینستاگرام برای افزایش آگاهی از برند خود یا محصولات جدیدش استفاده کند. البته نباید تلاش برای «Brand awareness» را به سال تاسیس یک کسب و کار ربط دهید.هر کسب و کاری با هر میزان قدمت باید برای افزایش آگاهی برند خود تلاشی پیوسته را انجام دهد. گذشته از این، برندهای مختلف میتوانند از بستر اینستاگرام برای معرفی محصولات جدید خود استفاده کنند. حتی کسب و کارهای سنتی که در فضای آفلاین فعالیت دارند هم میتوانند از بستر اینستاگرام برای تبلیغ خود بهره بگیرند. اولین قدم برای تبلیغ در اینستاگرام، ایجاد شناخت و آگاهی درباره برند است.
هزینه تبلیغات در اینستاگرام به نوع تبلیغات، تعداد انتشار، نوع محتوا و… بستگی دارد. مخاطبان با قرار گرفتن در وبسایت اصلی، کنجکاوی بیشتری برای آشنایی با دیگر محصولات و خدمات از خود نشان میدهند و بعد از تصمیمگیری، میتوانند به مرحله خرید برسند. با این کار شانس افزایش نرخ تبدیل بیشتر میشود؛ یعنی میتوانید مخاطبان بیشتری را به مشتریان بالفعل و مشتریان بالقوه تبدیل کنید. اول اینکه میتوانید با Promote که شبیه دکمه Boost فیسبوک است، هر پستی را به تبلیغ تبدیل کنید. شما فقط باید تصمیم بگیرید که وقتی افراد روی تبلیغ شما کلیک میکنند، کجا هدایت شوند. قبل از اینکه بگوییم نحوه تبلیغات در اینستاگرام چگونه است؟ بهتر است با طرز کارکردن تبلیغات اینستاگرام آشنا شوید.
این شعار، که بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ به عنوان نماد تفکر پیشرو اپل استفاده میشد، مردم را به پذیرش تغییر، نوآوری و نگاهی تازه به دنیا دعوت و مفهوم خلاقیت را بازتعریف کرد. تبلیغات همسان و تبلیغات بنری هم از جمله موثرترین انواع تبلیغات دیجیتال هستند. بهکارگیری ابزار دیجیتال در تبلیغات یک راه موثر و کمهزینه برای افزایش آگاهی از برند است. در ادامه تمام آنچه درباره تبلیغات در دنیای تجارت نیاز است بدانید را آوردهایم. به طور معمول کمیسیون دریافتی از محصولات دیجی کالا بین 1٪ تا 11٪ است. البته اگر تعداد فروش شما از روش همکاری در فروش دیجی کالا افزایش پیدا کند، مبلغ کمیسیون هم بیشتر میشود.
شاید شما در اینستاگرام تبلیغاتی را قرار داده باشید یا اینکه قصد دارید تبلیغاتی را بگذارید. اگر بدون اینکه در اینباره تحقیق کنید و نکات مهمی را رعایت نکنید، بعید است که نتیجه دلخواه را بگیرید و تنها پولتان را دور ریختهاید. تبلیغات در اینستاگرام میتواند مثل یک معجزه عمل کند، بهشرطی که مواردی را در مورد آن بدانید و اجرا کنید. در بخش قبلی گفتیم که یکی از روش های کسب درآمد اینفلوئنسرها، از طریق تبلیغات است! ولی در پیج های عمومی اینستاگرام، به اینصورت نیست؛ یعنی اینکه هدف اصلی این پیج ها از فعالیت، کسب درآمد از طریق تبلیغات است.
بودجه و هزینههای پیش رو را تعیین کنید تا بیشتر از چهارچوبهای مشخص شده هزینه نکنید. بهتر است یک بار به طور آزمایشی انواع مختلف تبلیغات اینستاگرام را امتحان کنید. بعد از آن بیشترین بودجه را صرف مدلی کنید که بهترین نتیجه را در جذب مشتری و افزایش فروش داشته است. نحوه تبلیغ در اینستاگرام با ویدیو به این شکل است که میتوانید یک ویدیو حداکثر 60 ثانیهای تولید کرده و در اینستاگرام منتشر کنید. هم در ویدیوی تولیدشده و هم در بخش کپشن میتوانید درباره خدمات، محصولات و برند خود به مخاطبان توضیح بدهید.
تبلیغهای اینستاگرام اغلب با استفاده از هشتگها و محتواهای جذاب، مخاطبان خود را جلب و ترغیب به اقدام میکنند. از آنجایی که این گزینه برای کاربران داخل ایران مطرح نیست؛ ما فقط کمپینهای تبلیغاتی از طریق پیجهای دیگر و روش اینستاگرام مارکتینگ در ایران را در این مقاله آموزش میدهیم. اگر به یادگیری روش اول علاقمندید، میتوانید این راهنما را دنبال کنید.
به محض آپلود شدن تصویر و تعیین متن میتوانید پیشنمایش تبلیغ را مشاهده کنید تا از درستی همه چیز مطمئن شوید. هر زمان که بخواهید، میتوانید برای تایید روی دکمه سبز رنگ کلیک کنید تا تبلیغتان به دنیا نمایش داده شود. به عبارت دیگر، از نام پیج فیسبوک و عکس پروفایلتان در حین انتشار تبلیغات در اینستاگرام استفاده میشود.
اگر شما نتوانید محتوای باکیفتی برای اکانت خود ایجاد کنید، استفاده از این روش چندان نتیجه بخش نخواهد بود؛ حتی اگر بودجه زیادی به آگهی خود اختصاص دهید. توجه داشته باشید که در این صفحه میتوانید دادههایی مثل متن تبلیغاتی، لینکهای وبسایت خود و یا پارامترهای رهگیری تبلیغات را وارد کنید. دقت کنید، در صورتی که میخواهید نرخ کانورژن تبلیغات خود را بررسی کنید؛ باید گزینه Facebook Pixel را در بخش Tracking انتخاب کنید. این نوع از تبلیغات به صورت عمودی و تمام صفحه در میان ریلزهای مختلف به کاربران نشان داده شده و حداکثر طول آنها میتواند 60 ثانیه باشد.
به همین دلیل محتواهای ویدیویی جذابیت بیشتری برای آنها دارد، به خصوص اگر جذاب باشد. «دیرین دیرین» یکی از موفقترین نمونههای ایرانی در زمینه تولید محتوای ویدیویی است که در حال حاضر تبلیغات هم انجام میدهد. چند تیم دیگر هم در زمینه انیمیشن و تبلیغات فعالیت دارند و از آنجایی که محتوای جذاب و طنز تولید میکنند، کاربران به آنها توجه میکنند و محتواهایشان را میبینند.
سلام، احتمالا این اخطار به خاطره اینه که آیپی ایران اجازه نداره از خدمات ویژه اینستاگرام استفاده کنه. اگه همیشه با تغییر آیپی از این اپلیکیشن استفاده کردید، لازمه از طریق Help با پشتیبان های شرکت ارتباط برقرار کنید تا اونها توضیحات مربوطه را به شما اطلاع رسانی کنند. برای برطرف کردن مشکل به وجود آمده باید اکانت بیزینس اینستاگرام شما بررسی شود. برای شروع به ادز منیجر متا رفته و بر روی گزینه Create + کلیک کنید.
با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، اینستاگرام بستری ایدهآل برای کسبوکارها فراهم کرده است تا محصولات و خدمات خود را به مخاطبان گستردهتری معرفی کنند. در این بلاگ، دلایل استفاده از تبلیغات اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد و شما را با مزایای آن آشنا خواهیم کرد. اینستاگرام یک پلتفرم بصری است که در آن تصاویر و ویدئوها حرف اول را میزنند. این ویژگی به کسبوکارها این امکان را میدهد که با استفاده از محتوای بصری جذاب و حرفهای، برند خود را بهخوبی معرفی کنند و مشتریان را جذب کنند.
تبلیغات هدفمند در اینستاگرام